» Kladdkaka

En enkel och smidig kladdkaka passar aldrig fel att baka,och för min del tycker jag allt som innehåller choklad är rätt juligt, så den är absolut passande på sånna bjudningar också!

receptet har jag fått ifrån min älskade syster, och därför är kladdkakan döpt efter henne också:

Kladdkaka med stil från Anna Backman Bister:

ingredienser:
2 ägg
3 dl socker
1 och en halv dl vetemjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljpulver
100 gram smält smör

Vispa först ihop ägg och socker poröst.
Blanda i en annan skål ihop det övriga torra ingredienserna.
smält smöret, och blanda allt i en stor bunke.
Grädda i ugnen på 175 grader i ca 30-40 min.

För att göra den glutenfri, som vi gör den, byt bara ut mjölet till glutenfritt mjöl, men ta gärna lite extra mjöl.
Man kan också ha något mer kakao i om man vill ha en starkare chokladsmak.


LOVE




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback