» sticka julgranskulor

Såg författarna till den här boken på nyhetsmorgon häromdagen och blev verkligen helt förälskad. Inte i dem då, uppenbart, men i vad dem gjorde! Om jag bara hade mer tid skulle jag absolut anstränga mig för att också sticka mina julgranskulor, men just nu är ju allt lite för stressat för det. Dem har iallafall gjort riktigt snygga mönster, och fast jag inte själv har deras bok vill jag verkligen rekomendera den. :)

Omslagsbild: Julkulor
Såhär är boken beskriver på förlagets hemsida:

"Med ett enda grundmönster kan du med hjälp av den här boken lära dig att sticka femtiofem olika julgranskulor att pryda din julgran och ditt hem med. De flesta med traditionella, nordiska mönster som passar extra bra på julen. Dessutom får du naturligtvis instruktioner om material, teknik, stickor, fyllning och extra utsmyckningar som glittergarn och strass. Självklart kan du ta avstamp i grundmönstret och designa dina egna julgranskulor. Sticka en uppsättning till granen, häng dem på dörren eller i fönstren - eller varför inte ge bort några stycken i julklapp? "





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback