» zoega jul 2011

"För drygt 20 år sedan inledde ZOÉGAS traditionen att inför varje jul ta fram en unik, nykomponerad kaffeblandning baserad på årets allra bästa kaffebönor. Resan började 1986 med ZOÉGAS Jubileums blandning som 1988 bytte namn till ZOÉGAS Julkaffe.

– Vi ville att årets julkaffe skulle bli något alldeles extra och jakten på kaffebönan som ger blandningen extra karaktär har varit intensiv. I år fann vi vår hjälteböna, Pacaya Peak, i Guatemala. Bönan växer på vulkaniska sluttningar i mullrik jord och ger blandningen en tropisk sötma med inslag av söt citrus. Den får dessutom en tydlig karaktär av nougat och krämig nötighet när den mörkrostas, säger Andreas Lagerstedt, masterblender på
ZOÉGAS

ZOÉGAS jullkaffe 2011 fungerar lika bra till julens sötsaker som efter den kraftiga, kryddiga och salta julmaten . Det dricks med fördel tillsammans med praliner, mandelbiscotti, nötter och torkad frukt. "


Sv: Ja, en perfekt julklänning :)

2011-11-18 // 09:10:14
» Tomt

2011-11-18 // 15:01:31

Mumma, det ska jag testa.



Skål

2011-11-18 // 15:02:10

Oj! Jag hade ingen aning om att Zoegas julkaffe sträckte sig så långt bak i tiden! :) Härligt med traditioner som går så långt bak i tiden!

2011-11-19 // 12:35:31
» Madde

Nu är vinnaren dragen.

Titta in för att se om du är den lyckliga vinnaren.

Kan även avslöja att väldigt snart kommer det upp ännu en grym tävling hos mig så håll utkik.

Missa inte heller min Julkalender som jag ska ha hela December. :)



Kram Madde.

http://vhdbrud.blogg.se

2011-11-20 // 21:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback