» ischoklad - original recepet

Jag insåg att det bara är några få veckor kvar till första advent, och kände att lite julstress kom över mig. på ett bra sätt, däremot, för det fick mig att inse att en enkel sats av ischoklad kan man lätt slänga ihop och frysa in om man har lite tid över :)
jag brukar göra flera olika sortes ischoklad, men jag startade som sagt med originalet, och här är det recept som jag använda mig utav.
200 gram mörk choklad
100 gram kokofett
ischokladformar

Smält chokladen och kokosfettet tillsammans antingen i micro eller över vattenbad, häll upp smeten snabbt i formarna och låt kallna på bricka. går sedan utmärkt att frysa in och ta upp någon gång till jul eller nyår :)




» Kikki

självklart ska det bakas ischoklad i år också :) tänkte även försöka mig på wiendernogat..har inte testat det förr!

2011-10-24 // 10:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback