» Pepp-utskick

Jag har skapat en rätt så konstig tradition i vår familj, som jag inte vet om någon annan kan känna igen sig i. Jag gjorde det här förra året, och idag på morgonen har jag och två små prinsessor tillsammans fått ihop det igen.
Det är nämnligen så, att runt oktober-november börjar jag känna att jag vill ha in alla julklappslistor,jag vill börja baka och jag vill främst få med min familj på alla mina julbestyr. Det bästa sättet för detta har jag kommit fram till är genom Pepp-utskick.

Jag tar helt enkelt goda recept, ideér, tomma önskelistor och annat skojsigt pyssel och buntar ihop till snygga små brev. Senast den 1:a November vill jag ha allt detta tillbaka till mig, med önskelistorna i fyllda, och på så sätt måste mina nära och kära börja tänka på julen i tid. förra året funkade det faktiskt, tro det eller ej. Den största utmaningen i år blir nog min pojkvän, men jag hoppas jag kan få även honom att engagera sig lite i detta :)



Oj, vilken bra idé! Om alla ställer upp och gör det vill säga ;)

2011-10-15 // 16:46:42

Låter skitbra!

Jag skulle nog inte få in många tillbaka tror jag dock... men superkul om det funkar.

2011-10-15 // 17:57:39

Vilken härlig julfamilj! :)

2011-10-15 // 21:28:14

haha det tycker jag var bra! Jag brukar alltid få dra igång alla inför julen förutom pappa, vi är nog rätt lika och kan surra oss tokiga på julen! :) Men mamma tycker bara det blir jobbigt om man håller på ta upp julen nu, haha..

2011-10-15 // 22:39:52

Vilken bra idé. Jag vill gärna höra om du lyckas övertala pojkvännen och om du gör det så skulle jag vilja veta hur. Min man vägrar konsekvent att göra juliga grejer.

2011-10-16 // 23:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback