» glögg 2011

Äntligen! Som jag tidigare sagt så är glögg en av mina passionern är det kommer till julen, jag tycker helt enkelt inte att julen skulle vara sig lik utan glögg. och NU, igår, kom blossa ut med deras årsmak för 2011.
Från hemsidan:
13N54’20.11”89W43’33” Mellanamerika. Högsommar. Temperatur: 32°C. Luftfuktighet: 87%. Vidsträckta plantager vilar i skuggan på kaffeodlingen Finca Las Delicias, El Salvador. Arabicaträd sträcker sig mot solen. Samtidigt i Sydeuropa: Eftermiddag. Lätt bris. Solmogna druvor slumrar i tunga klasar på vinodlingarnas sluttningar. Tre sorter väljs omsorgsfullt ut för att förädlas och färdas långt bort. Sverige. Temperatur: -10°C. Rimfrost. I den nordliga midvintern sker det omtumlande mötet; två vita viner bryter av mot den rundade Arabicasmaken, medan det tredje förstärker kaffets karaktär. En ny upptäckt. En förening av mörkrostad elegans och Blossa starkvinsglögg
Vad tycker ni? jag är lite fundersam. kanske kan vara gott! Men är det juligt?


Vet inte om det är så juligt direkt men glögg är gott men jag gillar inte kaffe. Men tror faktiskt det kan vara gott ändå hihi :)

2011-09-07 // 11:31:50

Jag tycker inte att det är särskilt juligt. Men jag å mamma försöker lära oss att dricka glögg och hon gillar ju kaffe så hon kanske kan tycka om den. Själv dricker jag inte kaffe så jag tror inte jag skulle gilla den

2011-09-07 // 12:07:54

Jag är skeptisk...

2011-09-07 // 22:13:00

Det låter asgott ju! Juligheten kan kanske diskuteras, men å andra sidan är ju glögg juligt i sig...

2011-09-11 // 14:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback