» Ischoklad nr 2 - Nougat

Som jag skrev om tidigare i bloggen är en stor passion för mig i juletid att göra många olika typer av godis, och choklad är ju min personliga favorit. Jag har redan gjort vanlig ischoklad, men idag gjorde jag även en med nougat i. Det är mycket enkelt och går helt enkelt till såhär: 
 
Först smälter man en förpacknig med nougat, och häller upp halva ischokladformar. Låt det stelan i kylskåp eller var du vill,och när det är stelt så smälter du 200 g mörk choklad och häller ovanpå nougaten. Låt det hela stelna igen och sen är det klart!
 
väldigt gott, kan jag lova :)


Det lät gott, men du har inget kokosfett i den alls ?
Det låter som något jag skulle kunna tycka om. I morgon ska jag börja med mitt julgodis

Svar: jo det har jag, jag glömde bort att skriva det. jag har alltid hälften kokosfett och hälften choklad :)
Johanna

2012-11-27 // 17:02:23

hej
Håller sig ischokladen ända till jul när du gör den så tidigt?

Svar: Jag fryser ner den :)
Johanna

2012-11-28 // 09:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback