» Ny glögg för i år : hallonlakritsskalle

Nu är det många julbloggare som redan nämnt detta, men jag känner att jag ändå måste skriva en liten rad om nyheten att saturnus i år släpper en glögg med smak utav hallonlakritsskalle. Det känns så coolt! Frågan är om det kommer bli gott för en lakritsälskare som mig, eller om det kommer förstöra min uppfattning om att lakrits alltid är gott. Jag vet inte, men jag hoppas på det första iallafall :) Bilden är tagen ifrån saturnus hemsida. visst ser den god ut? 
 


Jag är iiiinte helt säker på att jag kommer våga smaka den haha.

Och ja Panduro har jättemycket fint, om jag köpte allt jag vill ha skulle jag få sitta och pyssla hela dagarna...

2012-10-03 // 09:49:12
» Helly

Det är min absoluta favoritgodis så jag hoppas på att min favoritdryck, glögg, blir bra ihop. Men jag måste erkänna att jag är skeptisk.

2012-10-03 // 09:50:27

Hittar jag den glöggen kommer jag absolut att testa den!
Sv: det omständiga med struvor är ju att de ska friteras, men själva friterandet är inte så krångligt. Man bara doppar formen i smeten och sedan friterar till lagom färg. Vi brukar ha en termometer i oljan so varnar ifall det skulle bli för varmt. Tom barnen har fått prova hjälpa till så det är inte så krångligt egentligen men en liten procedur jämfört med att stoppa in en plåt i ugnen. Det tråkiga är att de inte håller sig frasig så värst länge, vi brukar gör adem på kvällen den 23:e och de är godast helt nygjorda.

2012-10-03 // 10:14:33

Jag har den flaskan hemma men har inte vågar prova den än, är rädd för att bli besviken! Älskar hallon och lakrits och jag älskar glögg så det skulle kunna bli hur bra som helst! Kanske dags att korka upp flaskan till helgen=)

2012-10-03 // 11:21:54

En sån flaska knackade just på min dörr. Men förkylningen gör att det känns onödigt att slösa den på mig just nu... Så den får stå ett tag

2012-10-03 // 11:42:34

Jag är ganska traditionell när det gäller glögg och lakrits är inte min starkaste sida.
Ger dok den ett försökt, vem vet jag kanske gillar den?

2012-10-03 // 12:11:59

Jag är galet taggad på att testa den där :)

Sv: Jaa, jag drack första klunken igår ;) Otroligt gott! Snart kommer den säkert till dig med!

2012-10-04 // 13:00:37
» Liza

Åh, men gud vilken annorlunda smak! Jag älskar också lakrtis men vet inte hur denna kommer smaka? Antingen älskar man nog den eller så hatar man den :)

2012-10-04 // 19:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback