» Träd som dekoration?

Jag har ju just nu praktik på ett dagis, och då har vi tagit hand om lite träd och gjort till bitar som barnen får leka med på olika sätt. När jag såg det först tänkte jag onekligen på julen och om det inte vore möjligt att ta in sånt och göra något snyggt av? Vad tror ni? Eller blir det bara skräpigt?



Jag skulle kunna tänka mig tjocka "skivor" eller vad man ska säga... Alltså att man sågar kubbarna så att man får ett antal "tallrikar" som är 2-3 cm tjocka. Och sen slipa och använda som ostbrickor eller uppläggning för andra godsaker. Måste så klart slipas och så, men det vore snyggt.

2012-10-11 // 16:09:02

Jag tror det kan bli snyggt! Naturen + julen brukar vara en av dom finaste kombinationerna :)

2012-10-12 // 00:05:04
» Helly

Skulle slipa ner kanterna, alltså barken, och måla hela stubben röd. Som ett sideboard eller platå för ljus i fönster.

2012-10-13 // 21:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback