» Glögg med delicatobollssmak

För ett tag sedan fick jag hem en flaska med glögg från satsumas, som hade smak utav delicatoboll. Jag tog faktiskt och smakade den på en gång, men jag har inte skrivit något om den, så tänkte göra det nu. 
 
Jag och erik tog och smakade den tillsammans med hans syster och en god vän till oss, och alla var eniga om att det verkligen smakade delicatoboll! Det är en massis smak av choklad i glöggen, vilket gör den väldigt kraftfull och lite "mörk" i smaken. 
Vi drack den som vi brukar med russin till, men eftersom glöggen var så smakfull i sig behöver man nästan inte det. 
 
Jag totalälskade glöggen! Jag vill absolut köpa en till flaska till innan julen tar slut, och jag drack flera koppar av det. De andra tyckte att det var svårt att dricka mycket av glöggen eftersom den var lite stark i smaken, men det tyckte inte jag. Å andra sidan så älskar jag glögg, så det var nog inte helt oväntat :)
Smaka den nu om ni inte redan gjort det!
 
 


Tur att smaken är olika, här gick delicatobollsglöggen inte alls hem hos de vuxna, men ungarna älskade den!

2013-11-25 // 18:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback