» Nygårdas lagrade must

 
 
  
Jag älskar ju julmust, verkligen, och idag släpptes nygårdas lagrade julmust på systembolaget. Visst blir man sugen på att testa den, men jag är inte helt säker på vad jag kommer tycka om den. Även http://ximasbynilli.blogspot.se har skrivit om musten, och jag tackar för tipset, hade nog inte hittat den annars. 
Det som gör mig mest skeptisk är att årets nyhet är julmust lagrad på romfat. Jag gillar verkligen inte rom, även om jag gjort flera försök att använda det i bakning med mera, och är därför lite rädd för vad jag skulle tycka om musten om jag köpte den. 
Är det någon som har hunnit smaka den ännu?


Jag smakade förra årets och var inte direkt överförtjust, men andra älskade den, så det är ju olika!

2013-11-16 // 07:59:57

Va roligt!
Såg att Ica Maxi hade en must på flaskor med sån där gammeldags kork på ungefär som på syltburkar. Den blev jag sugen att testa. :)

2013-11-16 // 10:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback