» 2 månader till julafton och en ny glögg

Det märks att det börjar närma sig jul nu, och det är ju faktiskt bara exakt 2 månader kvar till julafton IDAG. Satt och tog en fika med en nära vän till mig och vi började prata om julklappar och julbord som vi ska ha ihop, och visst längtar man då :) jag myser med mörkret på morgnarna och mitt julte med små snöflingor i. Trots att det är lite svårt med mörkret, det måste jag medge, får man Göra det bästa utav det :) 


Hittade också en ny glögg på butiken vävknuten här i Eskilstuna. Den heter jägar glögg men jag har ingen aning om alls vad det smakar. Vore kul att testa, får kanske köpa en sådan innan Jul :)


Jag såg också att dom börjar sälja gifflar med pepparkakssmak, och gissa om jag kommer köpa dom imorgon! Har någon av er smakat dom? :)





» Lina

Men åh! Tillmans ligger där jag kommer ifrån - Grangärde i Dalarna. Min absoluta favoritglögg ;)

Svar: haha vad roligt, då måste jag ju smaka den ;)
Johanna

2013-10-25 // 06:22:55

Jag har smakat gifflarna och tyckte de var goda men lite starka i smaken

Svar: okej, då får jag se vad jag tycker då, ska köpa ett paket idag tror jag :)
Johanna

2013-10-25 // 12:41:50
» Anne

Jeg har faktisk smakt dem, pepperkakegifflene. De smakte godt, men jeg synes at de med safran smaker bedre! (Desverre har jeg ikke sett de med safran i Norge noen gang, så da må jeg nok til Sverige for å få kjøpt et par poser før jul :) )

Svar: vad tråkigt, hoppas du får tag i den då :)
Johanna

2013-10-25 // 19:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback