» det efterlängtade receptet!

SÅ! äntligen har jag en stund över frisk nog för att kunna skriva ut receptet åt er. Jag brukar blogga från min telefon oftast och då orkar jag även om jag är sjuk och ligger i soffan eller så, men min app har krånglat så därför tog det lite extra tid den här gånge. :) Jag använda dock vanlig lingonsylt, och det går lika bra.
 
ingredienser:
50 g smör
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk kanel
1 tsk mald ingefära
1/2 tsk mald kryddnejlika
1 dl torkade tranbär eller frysta lingon
1 ägg
1 1/2 dl mjölk
 
gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader
Smält smöret och låt det svalna
Blanda kryddor, mjöl och bakpulver i en bunke
Vispa ihop ägg, smör och mjölk. Rör ner smörblandningen och lingon/tranbär i mjölet och rör ihop degen. Klicka i stora muffinsformar. 
Grädda i nedre delen av ugnen ca 15 minuter.
 
Frosting:
200 gram philadelfiaost
2 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
25 gram smör eller margarin
1 tsk kanel (valrfritt)
1 tsk kakoa (valfritt)
 
Detta ska blandas med en elvisp , sedan spritsar man över det över muffinsen :)
 
Hoppas ni testar! Kram 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback