» Christmas with the kranks

Jag har mycket fritid just nu, så ägnar lite av den åt att se igenom olika julfilmer som jag inte sett innan. 
Det finns en hel del har jag insett!
 
Nu har jag precis sett filmen "Christmas with the kranks", eller som den heter på svenska, "julfritt".
Den är egentligen inspirerad av en bo med samma titel som jag läste för länge länge sedan, så det var extra kul att fåsen. Jag kan ärligt säga att jag inte minns mycket från boken, men jag minns att jag tyckte om den när jag läste den iallafall. 
Den handlar om familjen Kranks som till slut bestämmer sig för att skippa julen. Deras enda dotter är bortrest och dom tar tillfället i akt att åka på en kryssning istället.
Frågan är ju hur dom ska lyckas bara....
 
 
Bilden är ifrån http://www.boavideo.com/
 
Jag måste säga att jag faktiskt gillade filmen! Jag skulle själv aldrig kunna tänka mig att skippa julen dock, det känns ju helt galet. och visst, det finns stunder i filmen som är pinsamma och som man knappt kan titta på, men den är värd det tycker jag. Mycket bättre än jag trodde :)
Har någon av er sett den?


Ja, den gillar jag! Boken också!

Svar: :)
Johanna

2014-08-12 // 17:09:11

Åh, jag älskar den filmen. Kan se den flera gånger om varje jul!

Svar: verkligen :)
Johanna

2014-08-12 // 21:18:46

Boken har jag inte läst, men filmen såg jag senast strax innan förra julen. Ganska underhållande faktiskt! :)

Svar: Jag håller med :)
Johanna

2014-08-13 // 13:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback