» Jullista :)

Hittade den här jullistan hos http://mischakarosjulsaga.blogspot.se/ och kunde inte motstå den :)

Vad är det bästa med julen? 
ALLT skulle jag säga. Att få dricka glögg, att få äta pepparkakor, mysa med tända ljus och lyssna på julmusik. Att få umgås med släkt och vänner och äta massa godsaker. För mig är julen också ett minne kring Jesu födelse, och det vill jag inte missa att fira. 

Hur skulle din drömjul se ut? 
Min drömjul skulle ha massa snö och en lång ledighet tillsammans med nära och kära :)
 
Vilka tre saker önskar du att få mest av allt i julklapp i år? 
Jag har inte tänkt på det än, men saker till bebisen skulle jag tro. Jag älskar också alltid mysiga raggsockor eller spännande böcker. 

Vad är roligast, att ge eller få julklappar? 
Att ge är roligast :) Speciellt om man har lyckats göra dom själv, slagit in dom snyggt eller hittat det där alldeles perfekta till någon!
 
Vilka är dina 5 favoriter bland alla julkalendrar som visats hittills? 
Vilken svår fråga. Jag skulle säga: Mysteriet på greveholm, Sunes jul, teskedsgumman, jul i kapernaum och pelle svanslös.
 
Vilka är dina favoriter bland alla julfilmer? 
Det är aldrig jul utan att jag har tittat på ett päron till farsa firar jul :) 
 
Vad lyssnar du helst på vid jul? Någon favoritjullåt?
Jag lyssnar på allt! Jag har en spotify lista som jag har hållt på och uppdaterad i flera år och som är uppe i 4 dygn julmusik tror jag. Men gläns över sjö och strand ger mycket julkänsla. :)
 
Vad äter du mest av på julbordet? 
Jag är vegiterian, så det blir lite utplockat för mig ibland vid julborden. Men gröt är en favorit, och godiset ;) Annars är vitkålssallad en favorit. 
 
Vad dricker du helst till julmaten? 
JULMUST.
 
Vad är ett måste på godisbordet på julafton? 
ischoklad, knäck och pepparkakor. Brukar också ha olika varianter på kolor och liknande :) 
 
 
 
När börjar du julpynta samt klä granen? 
Jag börjar julpynta i början av november eller slutet av oktober, men klä granen blir senare i december :)
 
Vilka färger har du mest av till jul? 
Rött rött och åter rött. 
 
Ser du på Kalle Anka varje jul? 
Absolut :)
 
Ser du på Karl-Bertil Jonsson varje jul? 
Sen något år tillbaka försöker jag göra det. 
 
Vad är det bästa med att blogga om julen?
Det gör att jag kan börja julmysa med andra mycket tidigare utan att känna mig helt knäpp. Jag får också ett forum att skriva av mig alla juldrömmar på liksom. 
 
Läser/ följer du alla andra julbloggar som finns också, eller kanske bara några utvalda favoriter? 
Jag läser dom flesta :) 
 
Hur tycker du att en bra julblogg ska vara?
Det spelar egentligen inte mig så stor roll, men inspiration och tips är ju trevligt. jag gillar annars bara att få läsa om hur andra förbereder sig eller hur dom har firat sin jul, det räcker för mig :) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback