» Nu är det Jul igen 1 & 2

Som jag nämnt tidigare så har jag i år intentionen att försöka se på så många julfilmer som möjligt som jag missat att se tidigare år. 
Till min stora förvåning och glädje så var det min man som häromdagen föreslog att vi skulle se på en mysig julfilm innan vi somnade. Jag tror att det berodde till största del på att jag varit trött och ledsen på grund av alla härliga gravidhormonerna, men det var bara ännu sötare att han ville göra det då. Han är annars inte en julfantast förrän i början av December typ :)
 
Vi valde att se på "Nu är det Jul igen" ( eller "Santa Clause" som den heter på engelska) och kvällen efter såg vi på tvåan :)
 
 
Som kanske med det flesta filmer så gillade jag ettan bäst. Den handlar om hur en man vid namn Scott Calvin efter en märklig incident på julafton helt plötsligt blir Santa Claus, vare sig han vill eller inte. Han börjar gå upp i vikt, skägget bara växer och inget han gör kan motverka det. Den är väldigt charmig och Julig och den ger en underbar julkänsla måste jag säga. 
 
 
 
Tvåan är också bra men inte alls lika bra bara. Scott är fortfarande tomen och jobbar på för fullt uppe på nordpolen med att preppa för julen som kommer. Plötsligt måste han bege sig tillbaka hem till sin son som behöver lite hjälp då han lyckats hamna på the naughty list. Samtidigt hittar dom en ny regel som innebär att han innan julafton måste hitta en fru. 
Den är iallafall värd att se skulle jag säga :)
 
Jag vet att det finns en trea, och den är nästa julfilm att se på min lista. Jag är lite skeptiskt till den då jag tycker att det ofta kan bli för uttjatat med samma filmer i olika tappningar, men jag håller tummarna för att den ändå ska vara mycket bättre än jag tror :) Är det någon som har sett den? 
 
 


Åh dom filmerna är bland mina favoriter älskar dom. Trean är också bra tycker jag ;-)

Svar: vad bra, då ska jag se den snart :)
Johanna

2014-08-21 // 12:10:58

Jag har sett alla tre filmerna flera gånger och tycker om de allihopa! Men ettan är bäst :)

Svar: Super :) då ska jag nog ge mig på trean också :)
Johanna

2014-08-21 // 13:45:48

Jag tycker att trean är bra jag med :-)

Svar: Vad bra, då vågar jag se den då :)
Johanna

2014-08-21 // 14:10:19

Ettan är utan tvekan min favoritjulfilm. Ser den varje år den 23 innan jag lägger mig! :)

2014-08-21 // 17:50:58

Jag tycker alla 3 är mysiga men ettan och tvåan är faktiskt snäppet bättre än den sista!

2014-08-22 // 07:41:39

Jag gillar alla tre! De senaste åren så har jag av en ren slump sett trean ett antal ggr, den har varit på medan jag fixat med annat eller när jag slöat i soffan en stund liksom... Så jag har faktiskt "grown fond of it" så att säga, haha. Absolut inte så mycket sämre än de andra två som jag hade förväntat mig från början, haha. :)

Svar: där ser man, roligt att höra! :)
Johanna

2014-08-24 // 17:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback