» Julklappstips - ljuslyktor

Vi fortsätter att pyssla hemmagjorda julklappar här hemma, och nu har vi gjort ett gäng hemgjorda ljuslyktor utav gamla glasburkar, lite silvertejp och sprayfärg.
Som med vinylskålarna kan jag tyvärr inte visa er något resultat här på bloggen, eftersom jag inte vet vilka som kommer läsa det här, men bilden jag visar ska nog göra insturktionerna rätt tydliga. 
Det är hur enkelt som helst, och blir riktigt bra! Förutom att den ska torka någon timme så tar det max 30 minuter att göra. Smidigt, tycker jag. :)
 
 
Man kan ju självklart ta vilken form man vill på ljusslyktan, självklart använde vi ett batman motiv. 
 
 


Åh, coolt med batman...det där med att ha heltäckande färg har jag inte tänkt på, men det är ju skitsnyggt. Då kan man ju göra en hel uppsättning till någon i olika storlek och form.

2014-12-17 // 22:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback