» Min lucia

Lucia i år har verkligen varit fullspäckad med aktiviteter, och jag är så nöjd och glad efter dagen. :) jag tycker verkligen om lucia, och jag har alltid velat vara lucia själv. Något jag inte varit tyvärr, men jag har alltid ställt upp i luciatåg under skoltiden och jag saknar det nu :)

Vi startade dagen här hemma med att dricka kaffe och äta lussebullar under tiden som vi såg på lucia på tv. Det är så mysigt tycker jag, att gå upp tidigt på morgonen när det fortfarande är mörkt ute och få se lucia med alla ljus och de välkända sångerna. Det känns dessutom extra mysigt att få inviga Jonah i alla våra traditioner.

Sedan övade vi i kyrkan inför vår julkonsert nästa helg, innan vi tog oss ner på stan för att se stadens lucia och musikklassen genomföra sitt luciatåg. Det var så vackert! Helt mört ute, och sen kommer hela tåget sjungande med sina tända ljus. Det var kallt, men lätt värt det. 

Efter det tog vi oss till ännu ett luciatåg, men den här gången enbart av min brors två barn. Trots att dem var färre, så var det lätt bäst och dem gjorde det galant. En stolt stjärngosse gick efteråt och bjöd oss alla på saffransbullar! 

Även Jonah fick vara en liten stjärngosse idag fast han knappt visste om det själv. 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback