» Längtan efter kyla

Måste säga att värmen tär lite på min kärlek till sommaren. Jag har alltid ogillat våren för den är för kall, och helt ärligt gillar jag inte direkt hösten heller för den är ofta så grå och tråkig. men sommaren har alltid varit en årstid som jag ändå alltid älskat när den väl kommit: som lärare är jag ledigt mycket, man får bada och vara i solen och verkligen njuta av värmen mot kroppen som jag ofta annars saknar. ( Jag är en såndär person som fryser rätt mycket annars)
Men nu är jag varm hela tiden! Det är så kvavt och varmt och jag vet stundtals inte hur man ska orka alltså. 
Jag har sett att det har delats sånnahär bilder på facebook, typ "10 bilder som får dig att uppskatta värmen istället för att klaga" eller något sådant. 
Jag kan ärligt säga att när jag ser sånna här bilder däremot, så längtar jag bara ännu mer. Ge mig snö! Ge mig kyla! Ge mig lite mys med att kunna ha tända ljus och varma tröjor. Jag längtar. 
 
 
( Kortet är taget vid gimo herrgård för två år sedan. )
 



Jag håller med! Den här hettan är inte rolig längre, knappt hanterbar. Och precis som du längtar jag bara ännu mer till vintern när jag ser bilder på snö som egentligen ska skrämma bort läsaren haha :)

Svar: precis :D
Johanna

2014-07-31 // 06:55:52
» Elina

Håller med! Värmen är aaaaalldeles för mycket för mig, hanterar både värme och kyla rätt dåligt men gud, väljer hellre kyla! Då kan man iallafall klä på sig en mysig tröja :)

2014-08-01 // 21:03:14

Jag håller med dig att det får räcka med värme nu, läste i tidningen för någon dag sedan att värmen skulle vara kvar till i oktober, det hoppas jag verkligen inte. Jag är ingen sommarmänniska i vanliga fall heller men jag älskar verkligen hösten

2014-08-02 // 10:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback