» Det blir jul ändå

 
 
Varje år är det lika roligt att se vilka juliga reklamer som kommer ut på tv tycker jag. En del är helt underbara, en del inger julkänsla ända till tårna, en dl ser bara dåliga ut och en del fattar man inget alls av.
Den bästa reklamen i år enligt mig är iallafall ikeas #DetBlirJulÄndå reklam. För visst kan man känna igen sig? Man preppar så mycket, förbereder, städar, gör listor, bakar, och sen när man står där...så har man missat något. 
Det enda brödet i ugnen blir bränt, man har glömt att köpa saffran till baket, gardinerna är för korta och man har missat att slå in det där paketet man köpte i sista sekund.
Jag tror vi alla på något sätt kan känna igen oss i den känslan.
 
Och ja, just i den stunden känns det inte alls kul. men vet ni? Ikea har rätt. Det blir jul ändå. Jul hänger inte på alla våra förberedda detaljer, även om vi gärna vill tro det. 
Julen blir av, för att det är julen. För att julkänslan finns inom oss, och inte i den perfekta ljusslingan.
För att julen handlar om mycket mycket mer än vad vi tror. 


Håller med, IKEA har verkligen lyckats med sin reklamfilm i år, och det är så sant "det blir jul ändå".

2014-11-19 // 11:43:02

Håller med dig tycker Ikeas reklam är bäst av de jag sett hitintills. Eftersom jag pluggar första terminen i år är det ganska fullt upp i år så då brukar jag tänka det blir jul ändå även fast jag inte hinner med allt jag tänkt

2014-11-19 // 14:03:00

Ja, den här reklamen är superbra! Jag älskar hur pizzan läggs på fat med ett äpple i mitten i slutet =)

En annan väldigt fin är coca colas reklam, även om jag inte gillar coca cola som företag så är reklamen sjukt julig.

2014-11-19 // 21:15:00

Så sant!

2014-11-19 // 21:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback