» Rim på paketen?


Trotsade vädret och tog mig ut på stan en runda alldeles nyss, mest för att fönstershoppa och få lite luft. 
Jag stannade dock till inne på myrornas, och fastnade som vanligt vid deras julgrejjer. Valde ut de här två godingarna att ta med mig hem idag, men det finns hur mycket som helst kvar där som kah gärna skulle tagit med mig också. 

Boken är lite rolig, och egentligen inget jag brukar köpa. Men kände att varför inte, en del rim kanske man faktisk kan använda och om inte annat så kan det vara rolig inspiration att läsa inför sina egna rim :) jag har försökt rimma på iallafall paketen till de vuxna, men det är svårt tycker jag. Ska ge det ytterligare en chans i år och försöka att kanske vara ute i lite mer god tid än kvällen före  :) det är trots allt roligt med ett litet rim att läsa upp och försöka lösa innan man öppnar paketet. 

Hur gör ni, rimmar ni på era paket? 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback