» Årets första julkonsert

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så hade svenska kyrkan här i stan en liten release fest och konsert för sin julskiva dom släppte idag. Julskiva när gjord av deras kyrkokör och köper man den stödjer man deras arbete med ett härbärge dom har öppet året om.

Jag kunde självklart inte låta bli att gå och lyssna, och även om det hela bara höll i sig 30 minuter så var det 30 minuter av ren glädje.
Jag, min man, mina föräldrar och min systerdotter gick tillsammans och julkänslan infann sig ungefär på en gång när vi gick in i kyrkan och dom bjöd oss på pepparkakor och glögg.



Kören sjöng 4 låtar och det var verkligen mäktigt, dom var så duktiga! 


Dom hade verkligen ansträngt sig för att "Jula" upp stämningen och inne i kyrkan fanns både julgran och adventsljusstakar.
Jag är så glad att jag orkade gå dit, och ja, jag köpte en skiva. Jag har inte lyssnat på den än, men jag är säker på att den är bra :) 




Oj, det lät hemskt mysigt! Längtar efter julkonserterna i kyrkan!

2014-10-24 // 22:29:03

Åh, vad mysigt!!

2014-10-25 // 12:59:58

Det lät jättemysigt! Jag vill också gå på julkonsert!

Svar: Det var verkligen mysigt :)
Johanna

2014-10-25 // 19:30:24

Åh vad härligt..! Jag har alltid velat gått med i en kyrkokör, men det har aldrig liksom blivit av. Att få stå där och sjunga julsånger vore ju faktiskt drömmen.

Svar: ja det verkar supermysigt :)
Johanna

2014-10-26 // 22:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback