» Bing Crosby och bakning

Denna dag har sprungit fram i raketfart och jag har inte riktigt hängt med. Vanligtvis har min rutin de senaste veckorna varit att rätt så tidigt på dagen sätta mig och gå igenom alla julbloggar, skriva några inlägg och komma ikapp.
Idag har det inte alls blivit så, och klockan är redan snart tre och det betyder, för en gravid tröttis som mig, att det snart är kväll. 
 
 
 
Jag tänkte iallafall dela med mig av lite tankar kring julbakning med er, samt dela något jag hittade idag på youtube.
För mig finns det vissa människor som julen inte skulle vara sig lik utan, och inom julmusiken är det absolut dessa två herrarna som betyder mest för mig: Bing Crosby och Fank sinatra. Här hittade jag en julshow dom gjort 1957 och den är underbart rolig. Dom här herrarna har delat humor med en riktig julkänlsa, och jag är sååååå glad att ajg hittade den här. Det här är en sån sak jag måste ta fram närmare jul när hela familjen är samlad och låta alla se på. 
 
 
Jag har påbörjat en lista med saker jag vill baka till i jul, och det innefattar både julgodis, bröd och bakverk. Jag vill gärna fylla den med mer saker, men måste också försöka att vara realistisk iallafall. 
 
- Knäck 
- ischoklad (vanlig, vit choklad med polka, choklad med hälften nougat )
- Pepparkakor
- Ett Pepparkakshus
- Lussebullar 
- Pepparkaksmuffins 
 - Kanelhjärtan
- Knäckäpplen
- Choklad och polkagrisflak
- Kexchoklad
- Rocky road i ischokladformar
- Pepparkakspinnar
- Pepparmandlar 
- Lingon och kolapaj
- Pepparkakor med mandlar 
- Vörtbröd
- Kavring
 
Jag skulle önska att jag kunde lägga till olika kolor till godislistan, men jag är hemskt dålig på att göra kola faktikst. Jag får ALDRIG till det. 
 
Planerar ni erat julbak något såhär i förväg? :) 
 


Jag inte superbra på att baka så jag köper det mesta färdigt faktiskt. Jag ääälskar knäck, men det blir aldrig bra. Så hittar jag färdig så köper jag även det. Dock så är det ganska svårt att hitta. Däremot så bakar jag alltid snickerskaka och mjuk pepparkaka. Det måste finnas med till Kalle Anka.

2014-10-21 // 17:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback