» Christmas with a Capital C

 
Jag fortsätter min jakt på osedda julfilmer, och för någon dag sedan var det filmen "Christmas with a capital C" som jag valde att titta på. 
Jag har hört absolut noll om den, och jag känner ingen som sett den, så jag var förebredd på en ganska dålig film egentligen.
Men lite förvånad blev jag.
Såhär skriver IMDB om filmen:
 
"An attorney returns to his small home town in Alaska and quickly rocks the boat by getting an injunction against the nativity display tradition and attacking Christmas."
 
Rätt klassisk handling, om man får säga så. En utflugen man kommer tillbaka tilll sin gamla hemstad och har tappat alla traditioner och värderingar som den här väldigt julfanatiska och kristna småstaden har.
Jag blev däremot förvånad,för jag tyckte den var mycket bättre än jag först hade trott. Visst, man märker att den inte är någon högbudget film, men julkänslan finns där genom hela filmen och det är det viktigaste när man ser på julfilm tycker jag.
Att man får känslan av jul. 
 
 
 
 


Den ska jag försöka få tag på! Det är så roligt att hitta julfilmer man inte sett tidigare, även om de är lågbudgetfilmer!

2014-10-06 // 21:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback