» Dagens julllåt

Först och främst vill jag tacka för all den fina respons på det inlägg jag skrivit om julutmaningen jag startat. Det betyder verkligen massor för mig att människor redan varit inne på sidan och gett pengar, och även skrivit om det på sin blogg. TACK! Min dröm är just det, att det ska kunna sprida sig och faktiskt göra en skillnad. Och det är jag säker på att det kommer kunna göra nu. 
 
För det andra tänkte jag dela dagens juliga låt, ännu en av mina egna favoriter. Jag skulle nog inte klara mig en jul utan den här heller, det bara fungerar det. 
Jag är uppvuxen i en familj där vi alltid har spelat och sjungit mycket, och den här låten vet jag inte hur många gånger jag sjungit tillsammans med min familj på olika tillställningar runt jul. När jag hör den tänker jag bara på stämningen med tända ljus, julfika och alla stämmor som vi tillsammans bildar den här låten av. 
Som lärare är det här ju också en klassiker, känns som att man hör den varje julavslutning. Och det är jag glad för :)
 
Brukar någon av er sjunga eller spela runt jul? :) 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback