» Idag ska ljusslingan upp!

Jo, ni såg rätt. Idag tänker jag klättra ut på min väldigt blöta balkong och hänga upp vår lilla ljusslinga. 
Till och med jag kan erkänna att det känns galet tidigt.
 
Men det har faktiskt inte bara med julen att göra. 
Jag har alltid haft svårt för höst, och ett av skälen till det är att det är så mörkt. Soliga dagar älskar jag hösten och alla löv och färger, men regniga gråa dagar är bara trista, och mörkret som lägger sig tidigt på kvällen kan lätt bli lite deppigt. 
Men så fortr grannarna börjar få upp sina ljusslingor och adventsljusstakar börjar jag känna mig gladare igen, och uppskattar kvällarna på ett helt annat sätt.
Därför tänkte jag ta saken i egna händer och starta hemma hos oss, för ljusets skull, och hoppas någon av alla grannar hakar på om inte alltför länge. :) 
 
 
Just nu har vi bara en liten enkel ljusslinga hemma, men om jag fick välja skulle mitt hem vara fullt av ljusslingor både ute och inne. Mest ute då, förstås. Jag tror man i ärlighetens namn kan likna mig lite med ett päron till farsa firar jul, och alla hans ljusslingor på taket. Jag är lite rädd för att om min man inte hade funnits här hemma och sagt ifrån lite, skulle jag lätt få för mig att pynta vårt place på ett liknande sätt som bilden nedan. Och det kanske inte bara vore bra...
 
 
 
Det jag bestämt iallafall är att vi ska ha en julgran på balkongen. En riktigt. Jag älskar granar, men med två katter och en nyfödd bebis känner jag inte för att ha en inomhus i år, speciellt inte eftersom en av katterna råkar vara en lekfull kattunge. Men jag har längtat länge efter en gran, och den får helt enkelt stå ute fylld med ljus. 
 
 
Brukar ni ha ljusslingor ute eller inne under julen? Och hur gör ni med gran tillexempel? :)
 


Mysigt! Såg att en granne satt upp sin i går kväll när jag kom hem sent.
Jag har alltid slinga på balkongen och "granris" för det hör till tycker jag, men jag hade också tänkt att ha en gran i år - inte en stor utan en liten i ena hörnan tror jag.
Då får vi se en bild ikväll hoppas jag?!

2014-10-22 // 13:10:35

Ser faktiskt väldigt mysigt ut med ett hus fyllt med ljusslingor, men elräkningen blir nog dyr ;)

Svar: haha ja :(
Johanna

2014-10-22 // 15:32:02
» Lina

Jag har sett några hus som har satt upp ljusslinga redan, och egentligen är det ju absolut inget fel med det. I det här höstmörkret lyser det upp alldeles underbart!

SV: Ja, det är ju dessvärre så att man ofta skickar fler än vad man får. Men jag tänker inte sluta för det, så mysigt att sitta en decemberkväll och skriva julkort medan julmusik strömmar ur högtalarna och stearinljus lyser upp rummet. Längtar!

2014-10-22 // 17:38:49

Det är så härligt med ljusslingor. Brukar ha en på balkongen, funderar på att ha en liten gran på verandan i år, kanske ställa den på ett bord så att den syns från vårt matrummet :)

Svar: det låter fint :)
Johanna

2014-10-22 // 19:20:39
» Annie

Ja visst är det underbart när alla sätter upp sina juldekorationer i fönster och på balkongerna. Jag kan gå runt i timmar med hundarna på kvällarna och titta på allting...:D

2014-10-23 // 09:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback