» Inspiration till Glöggfesten från pinterest

Jag har ju fastnat lite på Pintereest, som flera av er märkt, men jag har verkligen insett att det kan vara en riktigt bra källa till inspiration när det gäller planering och genomförande av julen. 
Bland annat har jag bestämt mig för att i år ha ett glöggkalas, något jag har velat ha i flera år.
Det har aldrig blivit av på grund av att min familj bott så långt bort, men nu har många flyttat närmare och möjligheten att samla alla är plötsligt lättare. 
 
Tanken är att det ska bli ett tillfälle att insupa julen i förväg, dricka olika sorters glögg och varma drycker och äta massor med både julgodis och kakor. 
Jag hittade två bilder på Pinterest som jag absolut måste spara till det stora tillfället, och försöka göra något utav. 
 
Dels så är det dom här jättesöta pepparkakorna som dom har satt på koppkanten. Det känns inte som att det skulle vara så svårt att göra, och man kan nog ha lite glasyr på dom om man vill göra dom sötare. 
 
 
Det här vet jag inte alls om det är gott, men det ser ju fruktansvärt mysigt och juligt ut så jag kanske måste testa att göra några iallafall. Det är polkagrisstänger som dom har doppat i smält choklad och sedan haft lite strössel på. Är det någon som har testat det? 
 
 
Jag är säker på att jag kommer hitta massa mer saker jag vill göra till glöggfesten, men jag ska försöka hålla mig till en rimlig nivå. Förska, iallafall. :) 
 
Har ni några bra tips på söta och enkla tilltugg till en glöggfest? 


Åh vad mysigt det låter! Hade gärna gått på en glöggfest om de godsakerna fanns :)

2014-10-11 // 19:50:17

Jag kommer! Hur mysigt som helst ju! Angående den nedersta bilden tror jag annars att de goda chokladtoppade polkagrisarna fyller sitt syfte bra som en "drinkpinne" i varm choklad! Fint, mysigt och chokladen får en smak av pepparmint :)

Svar: haha, du är välkommen! Åh varför tänkte jag inte på det för. Det klart man använder dom till det :)
Johanna

2014-10-12 // 10:05:46

Det är sånna stunder som ger så långa och fina minnen!:)

2014-10-12 // 14:00:59

Marknaden var lika mysig som vanligt, men det var OERHÖRT mycket folk. Alldeles för trångt och för mycket människor! Vilket gjorde att man inte kunde njuta av det hela så bra, ville mest bort därifrån tyvärr.. :(

Svar: äsch vad trist då. jobbigt när det är så mycket folk, det kan jag hålla med om.
Johanna

2014-10-12 // 19:07:29

Gud vad gott!!!

Svar: japp! :D
Johanna

2014-10-13 // 11:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback