» Jullista från Johannas julblogg

Jullista från http://johannasjulblogg.blogspot.se/ 
 
Dekorerar du utsidan på ditt hus till jul? Hur?
När jag bodde hemma hos mina föräldrar så pyntade vi massor ute, för dom bodde i hus. Just nu bor vi ju i lägenhet så det blir lite svårare, men jag tror vi ska sätta ut en gran på balkongen iallafall, och en ljusslinga. 

Tycker du om att sjunga julsånger? 
Ja det gör jag. 

Hur länge är du ledig runt jul? (Om du är det) 
I vanliga fall är det ungefär som ett vanligt jullov för eleverna i skolan, eftersom jag är lärare, men i år blir det lite längre. Jag är ju redan ledig, och kommer vara hemma ända till januaria 2016. Så heeeeela julen! 

Vad tycker du sämst om med julen? 
oj vilken svår fråga. Kanske att man vill hinna så mycket, och sen aldrig hinner med allt ändå. 

Har ni någon julfest på ditt jobb/din skola? 
Ja det brukar vara en julfest på jobbet, men jag har aldrig varit på den faktiskt. 

Vad är den största förändringen i ditt liv sen förra julen? 
Att vi kommer ha ett litet barn den här julen är nog absolut den största förändringen i mitt liv. :)
 
 

Vilken julsång tycker du minst om? 
Det vet jag faktiskt inte, kan nog inte svara på det.

Vad var den bästa julklappen du fick när du var barn? 
Det har jag svårt att komma ihåg, det fanns nog ingen speciell julklapp, jag älskade julen i helhet redan när jag var liten. 

Vilken jul är den första du kommer ihåg? Hur gammal var du och vad kommer du ihåg? 
Den första julen jag kommer ihåg är nog från att jag var runt 6 eller 7. Jag kommer ihåg att jag hade på mig min speciella julklänning som jag alltid hade på julen, och jag var så stolt över att få en helt egen glasflaska med julfest.

Om du hade kunnat hälsa på Jesusbarnet samtidigt som de vise männen, vad hade du tagit med dig för gåva då? 
Något personlig skulle jag velat ge. Jag är ju troende och det är därför en stor del av min jul, och för mig är Jesus en vän. Så något från hjärtat. Men jag vet inte vad...

Hur många julklappar brukar du få? 
Alldeles för många! Jag älskar paket men tycker ibland det kan bli för mycket även för mig. 

Vad gör du vanligtvis kvällen före julafton? 
Ser på uppesittarkvällen, slår in julklappar och äter julgodis.

Vilken är den bästa stunden på julafton? 
Den bästa stunden är nog morgonen tror jag, precis när man vaknar upp och inser att man har HELA dagen på sig.
 
Vad gör du vanligtvis på Juldagen?
Äter rester, håller på med julklapparna och har snöbollskrig.

Vad gör du vanligtvis på Annandag jul? 
Ungefär samma som på juldagen.

Hur känner du dig när julen är över? 
Jag brukar bli rätt så tom och tycka allt är grått och slaskigt. Det är rätt tråkigt för mig. 


Kul att du svarade på frågorna

2014-10-04 // 22:20:11
» Lina

Älskar att läsa svaren på sådana här frågor, ger mig en hint av hur t.ex. du firar julen och är som person... lite ;)
Måste också säga att jag älskar bilden på dig, underbar tröja <3

2014-10-05 // 06:08:10
» Siri

Åh, den ska jag nog ta och se senare i veckan.

2014-10-07 // 17:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback