» Morgonens julbestyr

För mig har måndagmornarna blivit en rätt så mysig stund på veckan. 
Jag har varit hemma så länge nu att jag har hunnit få in en rutin på mina dagar, och måndagarna är den dagen då jag kan pusta ut efter helgen (Som jag ofta lyckas överplanera) och bara ta det lugnt på. 
 
Idag har jag ägnat morgonen åt riktiga julbestyr, och det passar bra för här i Eskilstuna är vädret gråmulen och trist och man kan riktigt drömma sig bort till vitare och kallare tider. 
 
Det första jag gjorde var att boka ett julbord som jag och min man ska gå på. Och ja, bebisen också få förstås. Det blir vårt första julbord som familj. 
Vilken konstig känsla. 
 
 


Det blir den 5 December på Rosersbergs Slott. Jag har aldrig varit där, men det ser jättemysigt ut på hemsidan och jag älskar dessutom den miljön, det blir extra juligt och mysigt på något sätt. 
Såhär står det på hemsidan:

"Julbord på Rosersbergs Slottshotell är en unik upplevelse. 
Det är ett privilegium att få bedriva verksamhet på ett av de 10 kungliga slotten.

För fjärde året serverar vi vårt mycket uppskattade julbord under ledning av vår köksmästare Natasa Jansson. 
Ett traditionellt julbord med klassiska delikatesser och inslag av "det franska köket". 
Allén och slottsbacken är upplysta av marschaller och så länge vädret tillåter serveras glöggen utomhus på borggården. "

Ska ni gå på något julbord i år?
 
Det andra jag ägnat tiden åt är att rensa lite i min Jul spotify lista. Den har över 300 låtar, och när jag lägger till musik där går det helt enkelt till så att jag lägger till alla jullåtar jag tycker om. Jag har däremot märkt att vissa låtar kanske inte passar så bra ändå, så lite rensning behöver göras. Dessutom la jag till den på vänstra sidan här i bloggen, så ni som vill kan titta och se om det är något att lyssna på. Jag älskar att hitta ny julmusik, så har ni någon spotify lista eller så får ni gärna dela med er :) 


Åh älskar julen och julbord!
Ska på julbord med min familj på Dufeholmsherrgård som ligger i Katrineholm :)

Fin måndag kära du!

Svar: vad roligt :) Tack detsamma!
Johanna

2014-10-13 // 10:52:44

Vi var på vårt första julbord förra december, det var jättemysigt och gott! I år ska jag försöka fixa en minijulmiddag hemma nån gång i advent. Försöka få tag på lite av varje och duka upp!

Svar: det låter ju jättemysigt det också :)
Johanna

2014-10-13 // 12:20:18

Ser supermysigt ut. Hoppas det blir sådär mycket snö i år också!!!
Vi ska på julbord på Wärdshuset i Gamla Linköping, en "tradition" vi startade förra året och ingen var besviken. FÖr oss som är vegosar kan det kännas dyrt med julbord som bara består av kött kött och åter kött. Men då vi käkar fisk båda två så hittade vi ett perfekt där det är 4 omgångar mat(?!!??!) och tre av dem innehåller mest fisk och skaldjur så det känns som det passar oss perfekt då det ändå kostar lite.
Eller...ja, vi ska på julbord om inte lille bebben bestämt sig för att komma tidigare, har ingen lust att gå ut med en nyfödd på julbord - men om hen håller sig på plats tills givet datum så =)

Svar: ja det där med veg maten är ju svårt, jag har ju också planer på att gå tillbaka till den hållningen nu när jag fått barn och allt. Men jag äter också fisk, så man får hålla tummarna för att det finns gott om fisk på julbordet! Vår bebis kommer ju bara vara drygt två månader eller mindre, men det ska nog gå bra tror jag. han får helt enkelt haka på :)
Johanna

2014-10-13 // 13:13:39

Ser mysigt ut, jag brukar inte gå på julbord för att maken som är kock äter en del julbord innan jul och då är han inte så sugen på att gå ut och äta julbord.

2014-10-14 // 10:55:46

Ser mysigt ut, jag brukar inte gå på julbord för att maken som är kock äter en del julbord innan jul och då är han inte så sugen på att gå ut och äta julbord.

2014-10-14 // 10:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback