» Smaktest - Apotekarnes julmust 2014 och ballerina pepparkaka

Jag skrev imorrse om hur sugen jag var på att gå ut och köpa mig årets upplaga av Apotekarnes julmust med smak, och mycket riktigt gjorde jag och min man det för ett tag sedan. 
Jag kunde tyvärr inte hitta någon loka vintersmak, men däremot  en ny julsmak av ballerina! 
Ballerina Pepparkaka. 
Jag kommer faktiskt inte ihåg om den har funnits förut, men jag har inte testat den förut iallafall, så för mig var det en riktig nyhet.
 
Vi startar med julmusten. 
 
Som alltid är årsgången av apotekarnes julmust mycket lyxigare än den övriga. Den smakar lenare och finare, på något sätt. Inte så mycket kolsyra utan bara ren och skär must helt enkelt. 
Årets smak är APELSIN och det är för mig en väldigt julig smak och doft. 
Jag gillade den verkligen! Jag kunde rätt tydligt känna den lite syrliga smaken av apelsin i musten och jag hade lätt kunnat dricka upp hela flaskan på en gång, men det gjorde jag som tur var inte. 
(Men lär göra under kvällen...)
 
 
Ballerina Pepparkaka då. 
 
För det första så var förpackningen bara hur söt som helst. Den är utformad som ett litet hus som man får öppna, och inuti är själva ballerina förpackingen som man är lite mer van vid, fast med en supersöt pepparkaksgubbe på. 
 
 
Smaken var,  mitt tycke, underbar! Ballerina är ju alltid gott, men nu var även kakan lite grövre och tillsammans med krämens smak av pepparkaka blev det bara perfekt. 
Jag tycker ni som har möjlighet och gillar pepparkakssmak bör testa denna. 
 
 


» Lina

Alltså, det där med årgångs julmust fr Apotekarnes har helt gått mig förbi. Vart köper du den?

Svar: jag köpte den på hemköp bara :)
Johanna

2014-10-03 // 20:14:39

Vilken söt Ballerinaförpackning!

Svar: ja eller hur :)
Johanna

2014-10-03 // 22:30:29

Gottegott! Önskar så att vi får in mer jul på vår affär nu :)

Svar: det kommer nog snart får vi hoppas :)
Johanna

2014-10-05 // 14:36:19

Ballerina är inköpt men inte provat än!

Svar: spännande, får se vad du tycker sen då :)
Johanna

2014-10-12 // 22:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback