» Tips på bra julte!

Sedan jag blev gravid har jag inte kunnat dricka kaffe, det har liksom bara inte funkat. Jag har alltid älskat kaffe, men en dag så smakade det bara äckligt och sen funkade det inte längre.
Istället har jag druckit te, och då ville jag passa på att se vilka goda teer med julsmak som det fanns.
 
http://www.tefrossa.se/ finns en hel del olika smaker, och jag har testat några av dom som jag tänkte dela med mig av till er.
 
 
 
Det första som jag smakade var ett grönt te som heter "En grönare jul".
Såhär skrver dom själva på hemsidan:
"Grönt te med smak av tangerine och smaskiga snöbollar (maränger). Överdådigt dekorerat med skivor av tangerine, nejlikor, russin, pistagenötter, kanelbitar, apelsinskal och maränger."
 
För det första så doftade det helt underbart! Det kändes som att det var jul i hela köket när vi kokade det.
Smaken var ockå bra. Jag tycker ibland det är svårt att känna smaker ursklija sig ordentligt i grönt te, men inte den här gången. Det smakade verkligen, mycket.
Just nu säljer dom ut 100 g för 32 kr på hemsidan, så vill man testa är det inte särskilt dyrt :)


Åh så gott det lät! Jag älskar te och särkilt grönt. Med massa extra smaker kan det ju bara bli godare? Jag ska absolut testa den där sorten! Dock så är jag väldigt dålig på att orka använda lös-te när det bara är jag som vill dricka.. :/ får lära killen att gilla det ;)

2014-10-07 // 21:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback