» Virkning i juletider

Det känns lite som att Virkning har blivit en grejj hos många julbloggare i år, vilket jag tycker är jätteroligt! 
Jag har ju stickat rätt länge, men lärde mig nu i år att virka och jag förstår er som är fast på det. Det är både enkelt, roligt och det går fort. 
 
Det första jag gjorde när jag lärde mig virka var ett överkast till barnvagnen. Det var gjort av massa restgarner jag hade hemma och är tänkt att dels lysa upp den annars mörka vagnen, men också att ge barnet lite värme sedan i vinter. 
 
Nu är jag däremot inne på mitt andra projekt, men jag kan inte nämna det något vidare eftersom det är en julklapp. Jag har flera julklappar på gång i tanken redan, som jag kommer virka ihop så fort det här är klart. Jag fick några nya garner av min mamma som hon hade köpt, men annars är min tanke att så mycket som möjligt använda mig av restgarner och garner jag köper på olika second hand butiker. Det blir billigare för mig, men också bättre för miljön. 
 
På Pinterest har jag hittat massor av fina virkningar till i jul, och jag har dom alla på min anslagstavla för virkat och stickat som ni hittar här:
http://se.pinterest.com/johannaisnot/virkningstickning/
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Jag älskar att virka snöflingor. Har dem typ överallt ;)

2014-10-22 // 06:24:24

Vad många fina saker, blir lite sugen på att börja virka jag med!

2014-10-22 // 07:22:54

Jag vill virka den där ljusslingan!!!

2014-10-22 // 08:56:22

Ljusslingan var super fin. Jag har länge tänkt lära mig att virka men har inte riktigt haft den tiden tyvärr

Svar: nej det gäller ju att få till sig tiden också. Men det är inte så svårt faktiskt, det går ganska fort :)
Johanna

2014-10-22 // 09:02:10

Den där ljusslingan har jag varit sugen på att virka rätt länge nu! Tycker att den är superfin! <3

2014-10-22 // 14:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback