» Första julklapparna

Har sett att flera av er varit igång länge och köpt julklappar, men tyvärr har jag varit lite seg på det det här året. Jag skyller på att jag har haft annat att tänka på istället....:)
Nu har jag iallafall inhandlat mina två första julklappar, och det känns jätteskönt! En fick jag tag i på second hand för 5 kr och en på akademibokhandelns rea för 115 kr. Det är exakt så jag vill handla :) När man har så många att handla till som jag och min man har så gäller det att handla så billigt som möjligt. Vi handlar ju till alla i vår släkt, och vi blir tillsammans minst 20 personer. Jag är medveten om att det rä måååånga och att många tycker vi borde del upp det och kanske bara köpa till barnen eller så, men det känns så trist. Julen handlar om att få ge för mig, bland annat. Jag vill se glädjen när vi ger bort våra presenter till familjemedlemmar som kanske önskar sig något speciellt dom inte skulle fått annars.
Detta betyder däremot inte att jag är för all hysteri kring julklappar. Som sagt, en julklapp vi köpt kostar 5 kr, och det är helt okej! Det gör ont i mig att se barn, och vuxna också för den delen, som blir besvikna på julafton fast dom fått massor och massor av paket. Det handlar inte om priset eller mängden paket, det handlar om tanken.
Det tycker jag iallafall :)
 
Jag brukar försöka ha teman på mina julklappar men det är inte alltid jag hinner eller får till det. Oftast brukar det sluta med att julklapparna ser ut ungefär som på bilden nedan, det är min favorit. Det är gammeldags och vackert och riktigt juligt tycker jag :) Jag brukar iallafall vilja slå in allt själv, jag vill inte ha något inslaget från butiken. Det ska vara personligt.
 
(Bild lånad från  http://www.julrim.se/ )

Brukar ni ha någon prisgräns per julklapp? Ochvilka brukar ni köpa till?


» Annie

Hos oss känns det som om de vuxna uppskattar sina julklappar mer än vad barnen gör - barnen blir lätt så besvikna om de inte får precis vad de vill ha istället för att uppskatta vad de faktiskt får! Barn är så bortskämda nu för tiden. Jag tycker inte pengavärdet på julklapparna har någon betydelse; det är omtanken som räknas. Alla ger julklappar efter sin egen kreativa och ekonomiska förmåga:)

2014-09-14 // 18:31:25

det där var något för mig! kan nog bli ett inköp :D

2014-09-20 // 14:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback