» Helens jullista

 
Hittade ännu en lista hos http://helenesjul.blogspot.se/ som jag kände mig tvungen att svara på :)
 
1. När är det ok att börja adventspynta respektive julpynta enligt dig.
För mig startar pyntningen tidigt. Alla adventssaker vill jag ju ha upp till Advent såklart, men jag kan gärna bärja ställa iordning med belysningar, kuddar och lite tomtar redan i mitten / slutet av november.
 
2. Var förvarar du dina julsaker?
Oj, lite överallt. Det mesta ligger i kartonger i garderober, men en del finns i diverse övriga lådor också. Jag har ju en hel del saker...

 
3. Hur mycket julsaker har du?
 Jag har nog ganska mycket, det är defenitivt det pynt jag har mest av iallafall. (vilket jag märkte när jag skulle försöka påskpynta och inte hittade någonting...) Men jag tycker inte man kan ha för mycket, jag vill ha en typisk amerikans jul med massor av ljus och pynt!
 
4. Lagar du ditt eget julgodis och i så fall vadå?
 Jag försöker iallafall. Det blir ischoklad, knäck och så fösöker jag alltid laga olika sortes kolor men det brukar sluta dåligt.
 
5. När börjar du känna att det är jul?
 När det är mörkt ute, kallt, och man börjar se all mysig belysning i fönstren. Då känner jag att det är jul.
 
6. Till vem köper du julklappar?
 Oj....hela familjen får jag väl kort säga. Till min man, i år till mitt barn, mina föräldrar, mina 3 syskon med respektive och deras tillsammans 8 barn. plus detsamma på min mans sida då.
 
7. Har du börjat klura på årets önskelista?
 Bara litegrann, inte så mycket faktiskt. Jag har faktiskt inte kommit på något riktigt bra jag kan skiva här än så.
 
8. Vilka är dina tre bästa jullåtar?
 
1. Jul Jul strålande jul
2. Gläns över sjö och strand
3. Santa baby
 
9. Vad ser du allra mest fram mot denna julen?
 Den här julen blir ju speciell eftersom vi kommer ha ett barn hos oss då, och det är ju självklart det största miraklet i jul. Jag ser även fram emot att förhoppningsvis ha bil och möjlighe att åka enklare mellan våra familjer under julhelgen.
 
 
10 . Tio snabba:
 
Kungsgran eller vanlig gran eller rosa gran. 
 
Rödvinsglögg eller vitvinsglögg.
Helst ingen starkglögg alls faktiskt.
 
Lutfisk eller risgrynsgröt. Det är ju den ultimata tomtematen. 
 
Skickar du riktiga julkort eller e-mailjulkort.
 
Kalle Anka eller Karl-Bertil. Jag ser på båda men vill absolut inte missa Kalle Anka.
 
Julklapp på morgonen eller bara julklappar vid julklappsutdelningen. Vi kör både och, en liten julklapp på morogen och sen resten på kvällen.
 
Julklappar direkt efter Kalle eller senare på kvällenVi kör julklapparna efter Karl Bertil och uppläsandet av Julevangeliet.
 
Senapssill eller löksill.

 
Christer Sjögren eller Chris Rea.
 
Tomten är Far till alla barnen eller Love Actually.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback