» Lite bilder från Ikea

Såg att Ikea kommit ut med pressmaterial från sin jul som dom ska lansera och det är ju alltid spännande att se vad affärerna har kommit på för ideer till varje år! 
 
Det känns lite som, om jag ska observera affärerenas pressmaterial i helhet från iår, att det nu är inne med en väldigt vit och stilren jul. Det ska kännas som vinter, mer än jul kanske. Man vill ha in känslan av snö, sol och frost ungefär. Jag tycker det är vackert, absolut, men som ni vet gillar jag det mer traditionellt röda och lite galna mer. Men vissa saker från Ikea kommer jag nog också falla dit för, det var väldigt fint. Mycket kan man också göra själv, tänker jag. Figurerna dom säljer till granen kan man tillexempel relativt enkelt göra liknanade av utav sockermassa. Det ger inspiration, helt klart :) 
Från oktober kommer man kunna se detta på varuhusen. 
 
 


Kul när julsakerna börjar komma fram i butikerna

Svar: ja väldigt :)
Johanna

2014-09-23 // 18:10:02

Håller helt med dig om att en gärna skulle se lite mer traditionellt rött :) Och smart idé om att göra egna figurer av sockermassa, om du tänker testa får du gärna visa upp resultatet - alltid kul med pyssel :)

Svar: ja det ska jag absolut göra :)
Johanna

2014-09-23 // 21:51:18

Alldeles för mycket vitt för min smak. Skulle man ta bort kransen och granen, skulle det där kunna vara taget vilken årstid som helst. Var är julmyset, liksom? Guld är jättevackert på julen, men då vill jag helst ha den röda färgen som kontrast till det. Men några fina saker tycker jag att jag ser ändå. :)

2014-09-24 // 18:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback