» Pyssel av rönnbär

Hösten har verkligen börjat komma hit till Eskilstuna och jag akn äntligen tända ljus och sita insvept i filtar igen :)
Jag har verkligen längtat nu på slutet av denna sommar.
På ett sätt så ogillar jag hösten, för den kan vara så grå och trist, och ofta förknippar jag den med skolstart eller jobbstart vilket inte alltid känns tipptopp.
Men i år är det annorlunda, i år väntar jag inte in något jobb utan en bebis istället, och det känns som att jag faktiskt kommer ha tid att gå ut och njuta av det fina väder som ändå infinner sig ibland.
 
I flera dagar har jag tittat ut på dom vackra rönnbären som växer utanför vårt hus, men igår kunde jag inte hålla mig längre utan tog mig ut och plockade in några stycken.
Jag är dålig på hur man tillagar dom, men däremot så har jag ett favoritpyssel jag gör på höstarna som jag tänkte visa här.
Det är väldigt enkelt och självklart kan man göra det mer avancerat än vad jag gjort, men det är iallafall en start :)
 
 
Det jag gör är enkelt - Plocka in önskad mängd rönnbär, ta fram tråd och nål och trä så långt band du vill. Jag brukar ha dubbetråd bara eftersom bären ändå väger en del.
 
Häng upp på önskad plats, och efter ett tag kommer de lite oranga kladdiga bären ha torkat till fina röda bär som bara strålar höst och jul. Det här kan man ju spara från år till år och såklart variera upphängnadssätt. Men det är rätt charmigt tycker jag :)
 
 


Mysigt med hösten och kunna tända ljus och mysa inomhus.
Grattis till kommande bebisen också förresten.

Svar: tack :)
Johanna

2014-09-02 // 09:35:37

Åh, mysigt! Härligt med höst :) Den har inte lyckats komma dit jag bor än tyvärr, men längtar!

2014-09-02 // 10:47:53

Är hemma med ömmande fogar för tillfället och tänkte göra detsamma - precis lagom att pyssla med när en julfilm rullar i bakgrunden =)

Svar: ja eller hur :) hoppas det blir bättre snart för dig!
Johanna

2014-09-02 // 11:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback