» Julkänslor i Juli...

För 6 år sedan en regning Juli dag satt jag på ett kontor i hamnen i  Öregrund och startade den här bloggen.
Jag kände då, precis som nu, att jag på något sätt fått nog av sommaren och nu bara längtade efter snön och de tända ljusen och all julmusik.
Förmodligen har det någontign att göra med att vädret där ute inte alls är somrigt, utan snarare kallt och blåsigt och regning och min sommarkänsla är helt lost. Jag har njutit av sommaren, badat och solat och gått i klänning på stranden, men nu verkar det inte komma någon mer sol och jag längtar faktiskt efter det som jag inte borde längta efter.
Julen.
Här sitter jag, lyssnar på julmusik och funderar på hur jag kan ändra bloggens utseende och vad jag ska skriva om denna säsong typ. Det är alldeles för tidigt, jag vet, men jag kan inte hjälpa det. 
 
Häromnatten drömde jag om julen, en hemsk dröm där inget var som det brukar och ingen skulle fira jul med oss utan vi blev lämnade helt ensamma i en jul utan snö och utan mat eller något. Det är ju min klassiska juldröm, så jag gissar att nu när känslorna börjat dyka upp, och drömmen är drömd, har jag ingen väg tillbaka. 
Snart lär jag väl skriva här varje dag igen :) 
 
 


Hahaha har haft exakt den drömmen hundra gånger XD och jättefin tröja på bilden!

2015-07-31 // 14:43:11
» Annie

Jag tror definitivt att det är vädret som gör att man börjar längta till riktigt vintermörker och mys istället för den här så kallade 'sommaren'. Jag längtar verkligen tills alla julbloggare kommer igång med sina bloggar!

2015-07-31 // 22:16:33

Ja nu kommer tankarna på julen och höstmys allt oftare.

2015-08-02 // 09:34:22

Ja alltså det går ju inte att styra över känslorna när jullängtan kommer. Vet själv att jag sagt till folk redan att jag längtar efter jul och dom säger "nä men redan, usch, vänta ett tag till med att längta" men hallå? Hur tusan ska det gå?? Sommaren har ju sugit så är nog därför längtan kommit extra tidigt i år. Ska bli kul att följa dig även denna säsong! Kram

2015-08-19 // 21:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback