» Min julfadäs

Det här var en av de oktoberutmaningarna jag inte hann med, men kan ju lika gärna skriva om det nu eftersom det är högst aktuellt. 
Jag har faktiskt ett misstag som jag här varje jul, och det är att jag planerar och drömmer för stort.
Nu kan man väl egentligen inte drömma för stort, men jag sätter liksom alltid ribban så högt att jag aldrig kan nå den, och jag lär mig aldrig tror jag.
Jag skriver liksom på massor av saker jag ska baka, filmer jag ska se, platser jag ska besöka och nyheter jag ska ha råd att testa. 
Jag tänker att jag ska jobba mer på bloggen och instagram och samtidigt njuta till fullo av Allt som julen erbjuder.

Såklart går det aldrig som jag tänkt mig, och det skulle nog vara helt omöjligt för någon att hinna med allt jag planerar :) 

Så känner jag lite nu, bara en månad kvar till december. 
Hur ska man hinna!?

Jag tror att den viktigaste lektionen för mig i år kring jul, blir att bara njuta. Utan att hinna baka 100 kaksorter :) 

Någon som känner igen sig? :) 




Ja absolut, det där gör jag också. Att jobba som lärare i december är ju minst sagt en utmaning i sig och att sen hinna blogga, förverkliga alla pysselideér etc. känns ju oöverkomligt. Nu finns det barn med i bilden också och tiden krypmer ju rejält till det jag alltid gjort för min egen skull. Förra året bloggade jag knappt om allt jag faktiskt gjorde, orkade liksom inte fota, lägga in bilder, skiriva inlägg etc.
Jag ska göra som du i år.... om jag kan ;)

2015-11-02 // 20:58:10
» Annie

OH JAAA! Jag har en lååååång lista i huvudet på saker jag vill hinna med som liksom aldrig krymper... Men jag brukar trösta mig med vad syrran säger; det är ingen annan som vet om ALLT vad jag vill göra så det är ingen som märker om jag inte hinner med - förutom mig själv då...!

2015-11-07 // 10:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback