» Veckan innan 1:a advent

Nu är det inte ens en vecka kvar till första advent längre, och sakta men säkert börjar bitarna falla på plats här hemma.
De flesta julgardiner är upphängda, en del pynt är uppställt och mina två adventsljusstakar är hittade. 
Däremot finns det fortfarande en hel del att göra, så nu får jag och jonah lägga i en högre växel här hemma tror jag!
På lördag ska vi ha det årliga pepparkaksbaket med familjen, för att efter det gå ut på julmarknad ihop och ha lite glöggtestning hemma hos mig. 
Innan dess vill jag iallafall hinna baka lussekatter och något julgodis - det får bli ikväll och imorgon!


(Min ena julgardiner, med ballonger från jonahs 1 års dag som gör att allt ser mycket mer rosa ut än vad det är)

Dagens juliga består i att åka med Erik in till stan när han jobbar och passa på att ta en vända i de olika second hand butikerna, besöka bibblan och låna någon mer jul receptbok så vi kan sätta julbordet snart och sen köpa hem julstjärnor. 

Har ni mycket att fixa såhär veckan innan 1:a advent? :)
Hoppas ni får en superbra dag! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback