» oktoberutmaning 11

Ni som känner mig vet att jag älskar utmaningar, men sen är rätt dålig på att fullfölja dom eftersom min tid inte alltid överenstämmer med vad jag vill.
Så jag hoppar lite mellan inläggen i oktoberutmaningen, men jag hoppas det är okej :) 
 
Nr 11 var iallafall Mitt favoritjulgodis att göra själv.
Det här godiset älskar jag att göra, eftersom det går fort och verkligen känns som jul när det är gjort, men jag gillar inte äta det lika mycket. lite konstigt men helt sant.
 
ischoklad ( i alla former )
 
grundrecept:
200 gram choklad
100 gram kokosfett
 
gör såhär:
smält chokladen och kokosfetten antingen i micron eller över vattenbad, och häll upp i ischokladformar.
 
 
Däremot så tycker jag att grundreceptet är rätt så tråkigt, så jag brukar ofta ha i andra saker för att göra det mer spännande.
 
Exempel på roliga smaksättningar:
nonstop 
Använd vit choklad och ha i polka
använd hälften choklad och hälften nougat 


Tycker du det blir gott med Kokosfett? Enda gången jag gjort med det så smaka det helskumt! Kanske hade jag härsket fett eller så är jag inte van vid smaken.

Kul tips på olika smaksättningar!

2015-10-12 // 23:54:30

Jag gillar inte alls ischoklad men det är ju enkelt att göra åtminstone ;)

2015-10-13 // 10:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback