» Oktoberutmaning - något jag helst slipper på julen

Det första jag tänkte på var sjukdom, men sen ändrade jag mig faktiskt. Ja, det skulle vara hemskt tråkigt och jobbigt att vara sjuk eller ha sjuka barn på julen, men man överlever och kan på något sätt göra det mysigt ändå.
Det jag verkligen vill slippa, är svårt att definera i ett ord så jag får kasta ur mig en del och se om ni förstår:

Fylla, bråk, gnabb, skrik, stress, gråt, arga röster, stränga röster, hat, oförlåtelse.

För mig är julen en högtid för hela familjen, och jag skulle aldrig kunna fira den på något annat sätt än utan alkohol tillexempel. Nu dricker jag knappt i vanliga fall heller, men jag vill inte att något barn i sällskapet ska behöva känna dig ensamt, rädd eller ledsen på grund av drickande skulle, vilket är fallet i många hem tyvärr runt jul.
Jag vill inte heller bråka, eller vara arg, på julafton. Ofta blir man så stressad att bråk uppkommer över de löjligaste saker, men min dröm är en jul fri från negativ stress och onödiga bråk. 


(Bild från http://sugarplumsandcherryblossoms.tumblr.com/post/3362535350 ) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback