» Jullista #3

Hittade är roligt jullista hos http://santababy.blogg.se/ , fyll i den ni också! 
 
En perfekt julig dag
äter jag: massor med lussekatter ( det är min stora last vid jul) och gärna ett lass pepparkakor också. 
dricker jag: julmust, julmust och julmust.
lyssnar jag på: egentlign vilken julmusik som helst, men såklart har jag en förkärlek för min spellista på spotify ( som ni hittar på vänster sida på min blogg ) Den rensas aldrig, utan det läggs bara på låtar, så det är typ...oändligt lång nu. 
tittar jag på: Som ni säkerligen måste veta vid det här laget, eftersom jag alltid svarar samma sak på alla listor, Ett päron till farsa firar jul. 
känner jag doften av: granen. Det är den bästa doften på hela julen tror jag.
är jag med: Min familj, Jonah och Erik så klart, och alla mina nära och kära. 
min familj eller mina vänner. Eller med mig själv bara! Jag älskar att vara själv.
bakar/lagar jag: Pepparkakor är fantastiskt kul att baka tycker jag, även om det tar lite tid och förra året blev det en riktig utmaning då jag fick göra det dels med en bebis i sele på magen, och ibland med samma bebis i vagnen som jag samtidigt rullade med ena foten fram och tillbaka över köksgolvet. Men det gick! 
 
Dagen innan julafton ser ut så här:
Det är lite olika på dagtid, ibland bilr det lite sista minuten shopping av olika slag men försöker låta bli det. När jag var liten handlade vi ofta mycket mat då, men det är ju så mycket folk överallt! Granen brukar inet kläs förrän dagen innan julafton hemma hos mina föräldrar, där jag hitills alltid firat jul, men jag tror inte vi kommer vänta så länge hemma hos oss i år. På kvällen ser vi såklart på uppesittarkvällen på bingolotto och slår in paketen, samtidigt som vi dricker glögg. Supermysigt! 

På julaftonskväll brukar jag: 
hos mina föräldar har vi ätit, sett på Karl bertil johnsson och sedan öppnat alla julklappar. Sist av allt har vi sedan åkt på midnattsmässa. I år blir det nog annorlunda, men jag vill ändå ha det i den ordningen tror jag. Lite tradition måste man ju ha kring sånna här dagar :)

På juldagen känner jag:
Oftast väldigt trött! Det brukar bli sent på julafton och man är rätt körd dagen efter. Jag tycker fortfarande det är juligt och mysigt, vi har massa rester kvar som vi äter och man kan gotta sig i allt det godaste liksom. att bara softa och "leka" med sina julklappar typ. En av dom skönaste dagarna på julhelgen tycker jag :) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback