» Denna älskade vita snö

Tänk att lite snö kan göra så stor skillnad!
Jag har haft svårt att komma in i en riktig julkänsla i år eftersom hösten gör sig så mycket påmind där vi bor nu, men jag har riktigt längtat efter att få den där julkänslan i mig igen.
Den där längtan som bara pirrar i hela kroppen.
Förhoppnningarna, drömmarna, planeringarna om en fantastisk jul.
I går, i takt med den första fallande snön hos oss, kom dom känslorna på riktigt.
 
Tänk, att lite snö kan göra så mycket!
Det är knappt så man ser på marken att det snöat men det gjorde hela min dag igår att kunna titta ut och se snön falla.
Jag hade min systerdotter över och vi drack julmust och åt saffranskaka och plockade alla mina gamla jultidningar.
Supermysigt :)
 
För mig får snön gärna välja att stanna fram till jul nu men jgav et ju av erfarenhet att så kommer det nog inte bli tyvärr. Men man kan ju alltid hålla tummarna för att det kommer snö igen inom en snar framtid iallafall :)
 
Finns som sagt inte mycket snö att ta kort på just nu men bjuder på det h är kortet som är något år gammalt.
Tänk om det kunde se ut såhär idag !
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback