» becoming santa

Igår så fick jag värsta längtan efter julen innan jag skulle gå och lägga mig. 
Så jag slängde mitt i all trötthet ihop en mjuk pepparkaka (min favorit efter luccebullar på jul!) och hittade en rolig och intressant dokumentär att titta på.
Jag kan rekomendera er att se den :)
 
 
Den heter "becmoning santa" och handlar om en man som vill få tillbaka lite julmagi efter att båda hans föräldrar dött och han känner att julen tappat sin charm lite. För att göra det bestämmer han sig för att bli jultomten. 
Jag tyckte den var oerhört mysig att se på, och det var faschinerande att se vilken industri det finns i USA kring jultomten. Han fick gå en speciell skola där man lärde ut blivande tomtar hur dom skulle agera och tänka, och fick sina kläder uppsydda hos en kvinna som bara sydde tomtekläder verkade det som.
Något sådant finns verkligen inte i Sverige, tyvärr!
 
 
Jag tittade på den via Netflix usa, men jag såg att man kan köpa den via amazon också. Det är synd att den inte finns i Sverige så lätt, men det är mödan värt att se den om ni får tag på den :) 


Oj, den ska jag definitivt titta på!

Svar: gör det :)
Johanna

2014-08-06 // 13:03:13

Tack snälla för tipset, den dokumentären ser hur mysigt ut som helst! :)

Svar: ja eller hur :)
Johanna

2014-08-06 // 19:33:17

Den ska jag titta på sedan närmare jul om jag kommer ihåg. Gott med mjukpepparkaka

Svar: gör det du :) Ja supergott!
Johanna

2014-08-07 // 15:17:36

Åh, måste se!! Sparar den ett tag! :)

2014-08-08 // 06:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback