» Smaktest: Te med smak av Mandel, Apelsin och Valnöt.

För en tid sedan fick jag ju hem flera olika tesmaker från http://www.tefrossa.se/ och igår kväll testade jag ännu ett som jag tänkte tipsa er om. 
 
 
Téet som jag smakade hette "Valnöt, Apelsin och Mandel" och finns på deras hemsida för 35 kr. 
På hemsidan står det följande om det:
 
"Svart te från Kina och Ceylon med smak av julkryddor, valnötter, apelsin och mandel. Dekorerat med apelsinskal, nejlikor, hibiskusblommor, mandelbitar och blåklint."
 

Doften var underbar, men smaken blev klart dominerad av mandel och valnöt. Varken jag eller min man kände någon direkt smak av apelsin, utan det kändes mer som att man drack en kopp med mandelkubb.  Jag har aldrig gillar just mandlkubb, så det var väl inte superbra för min del, men min som älskar smaken av mandel var ju förtjust. 
Det var gott, men jag hade önskat lite mindre smak av mandel och mer smak utav apelsin istället. 
 
Gillar man mandel tycker jag man ska testa det här, men det var tyvärr inte jul i en kopp om man säger så.


Påsarna verkar ju vara i bra storlek för att bara testa lite, och hitta en favorit i alla fall! :)

Svar: ja det var dom :)
Johanna

2014-10-27 // 00:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback