» Trailer för årets kalender

 
 
Jag har skrivit om det förut, men jag får lov att återkomma till det igen. Jag kan faktiskt inte alls förstå årets julkalender. På vilket sätt ska den kännas julig över huvud taget? Här har vi en trailer på kalendern, och ni får självklart avgöra själva vad ni tycker. Det är alltid roligt att få en liten sneakpeek på vad som kommer, men i det här fallet hade jag nästan kunnat vara utan, för det gjorde mig inte särskilt sugen på att se den.
Jag KOMMER se adventskalendern, eftersom det är så mysigt att kliva upp och äta lite pepparkakor och se på kalendern på mornarna. Och för att jag då har en bebis jag måste inviga i alla mina jultraditioner. Men jag hade önskat mig något annat.
 
För mig, ska en adventskalender följa själva julstöket, all förväntan och längtan. Man ska kunna känna igen sig lite i vad karaktärerna gör, med vad man själv gör. Det ska finnas snö, julklappar, julkrubbor, luciatåg, pepparkaksbak och roliga intriger däremellan. Det ska handla om både vänskap, äventyr, familjestök och vad själva julen ändå handlar om. Det ska vara en nedräkning till julafton.
Men jag släpper inte hoppet helt. Det kanske blir mycket bättre än jag tror. 

Vad tycker ni? Vad ska en kalender innehålla för att den ska passa er? :)  
 


Usch vad tråkig och ojulig den verkar :(

2014-10-27 // 18:08:13

Ja, håller med om att den känns totalt ojulig. Hur tänkte man där liksom? Känns osm att detta mer kommer bli ett barnprogram och då kommer nog åtminstone jag att tröttna efter ett par avsnitt. Jag vill ha lite Sunes Jul-stuk över det hela - att man får följa varje decemberdag alltså :)

2014-10-27 // 19:41:26

Jag tycker att den verkar bra, spännande och rolig, med extra plus för att den påminner om The Goonies. Jag ser fram emot att se den. Men den verkar inte särskilt julig. Jag är dock alltid väldigt positivt inställd till julkalendern, och vill jag se snö kan jag ju alltid se någon gammal:)

2014-10-27 // 19:43:41

Inte minsta tillstymmelse till jul =(
SV: Jag letar vidare efter garn, hoppas på att få tips från någon!

2014-10-27 // 22:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback