» Jullista #1

Såg att det fanns en jullista på Helenes jul så passade på att fylla i den :) 

Hur länge har du julbloggat?

Sedan juli 2010.
 
Varför började du?

Jag stod på jobbet och spelade julmusik i smyg, och insåg att jag verkligen hade ett behov av att få dela det här intresset med någon. Julen har alltid varit oerhört speciell får mig och det år fortfarande den tid på året jag mest associerar med harmoni och lycka, förväntan och glädje.
 
Vad är det absolut roligaste med julbloggeriet?

Det är flera saker, men att julen håller så länge är en av mina favoriter. Det betyder också mycket att få dela idéer, tankar och längtan med andra som känner precis samma sak.

Brukar du delta i jultävlingar?

Absolut!
 
Vinner du?

Ibland:)
 
När börjar du lyssna på julmusik?
 
 Jag kan lyssna året om men börjar väl lyssna på allvar i augusti typ.

Vilken julfilm ser du först?

Det är alltid olika, men det blir inte jul hemma hos mig om jag inte har sett på ett päron till farsa firar jul. 
 
Vad är godast: Pepparkakor eller Lussekatter?

Lussekatter.
 
Måste det vara snö på julafton?

Ja, om jag får bestämma, men det klart man kan skapa julstämning ändå.
 
Var firar du helst jul?

Egentligen varsomhelst där min familj är, men det ska bli oerhört spännande att fira i huset i år.
 
Vilken julblogg har du följt längst?

Jag tror att jul i Laloland är en av de första bloggarna jag började läsa, men det år svårt att minnas helt på rak arm.


Har du tips om någon ny julblogg?


 Nej inte direkt,jag har inte så bra koll på nya bloggar tyvärr. Behöver ta mig en titt!

Vad ska en bra julblogg innehålla?

Det viktigaste tycker Jag är att bloggen är personlig och innehåller just din jul, på så sätt blir alla bloggar unika :)
 
Med vad fotograferar du dina julbilder?

Oftast mobilen, men vi har också en Canon 550D hemma som min man fotar en del åt mig med.

Kommer du åka på någon julmarknad i år?

Österbybruk julmarknad är ett måste, och sen några lokala här i Eskilstuna. Hoppas på fler såklart :) 
 
Varför vill du att folk ska läsa just din blogg?

Jag önskar att folk läser min blogg och blir glada. Jag är verkligen inte bäst på att komma ut med julnyheter i tid, ha snygga foton eller en modern design, men jag skrivit från hjärtat om min längtan och planering efter julen och det hoppas jag några tycker om :)
 

 


» Annie

Du har alldeles rätt i att julen blir mycket längre när man julbloggar eftersom man då kan njuta av julen tillsammans med andra julnördar i flera månader. Det var nog därför som jag i år kände mig så nöjd/klar med julen i slutet på januari:) Och tänk, den känslan varade ÄNDA tills juli, haha!

2015-08-28 // 16:08:41

Håller med om att julen blir längre och man får ju glädjas åt den när man julbloggar!

2015-08-28 // 18:15:53

Vilken kul lista och intressant att läsa dina svar! Måste nog själv svara på den också! :)

2015-08-29 // 09:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback