» Hem ljuva hem!

Nu är jag hemma igen, precis en månad före julafton!
Jag har så mycket juligt att berätta från vår resa så jag får dela upp det i lite olika inlägg. Jag kan ju iallafall kort och gott säga att London är mycket mer julpyntat och inne i julkänslan än vi i Sverige -
Trots att det till vädret typ är höst där. Erik och jag hade som mål med resan att smaka så mycket nytt som möjligt och se så mycket nytt som möjligt, så vi har ätit hur mycket nytt som helst, däribland en del julgodis och massa "julkaffe". London är ett land som vi tycker har väldigt svagt kaffe på som ställen vi smakat, men Starbucks levererade såklart. Vill gärna berätta vad jag tycker om deras julsmaker men det måste få ett eget inlägg.

Dessa godisar åt jag aldrig men var tvungen att fota.

Något jag däremot testade var en julmcflurry från McDonalds med smak av choklad och apelsin. Jag har ingen aning om det funnits i Sverige någon gång? Hursomhelst var den supergod och jag önskar att den skulle finnas här! Smakade som typ romerska bågar med glass, om kinderna förstår. Mumsigt!

Att vara några dagar i London gav mig verkligen en längtan efter jul, vilket bara känns superbra eftersom vi kom hem till minusgrader och bara 3 dagar till första advent. Jag har tagit mycket kort med kameran så imorgon när jag laddat in korten i datorn kan ni få se mer.
Nu ska jag återgå till att försöka få min 2 åring att sova.
Skönt att vara tillbaka!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback