» Kära dagbok...

sitter just nu framför datorn med en lekande katt på golvet, ett debatt program på tv och en snöstrom utanför fönstret.
Jag tycker om det.
Specielt tycker jag om hur man hör vinden dra längst med huset och nästan blåsa rakt igenom väggarna när man sitter här varm och insvept i en filt - det är det som är charmen med att bo i ett gammalt hus.
Det som inte är charmen är all skottning som väntar mig imorgon, pannan som nästan stannar och riskerar att få mig att frysa ihjäl eller kusten som liksom gör allt värre.

Idag har det varit en rätt så jobbig dag, vaknade 20 minuter innan färjan till praktiken gick och därför har allt liksom blivit stressat och hektiskt.
På något sätt kändes det som att allt på praktiken gick dåligt, jag hade glömt lunchen hemma och vissa personer jag ville prata med hörde inte av sig.
Sen vid lunch ändrades allt, de ringde från kommunen och sa att jag trots tidigare odds fått lägenheten jag sökt och då förändrades plötsligt allt :)

Efter det har jag inte gjort mycket, hämtat ut mitt paket från julswappen som äntligen kommit (<3<3<3), ätit sushi med mamma och pratat i telefon.
Personen jag vill ska höra av sig gör det fortfarande inte och jag får vänta här i ovisshet med min snöstorm.
Men jag har det rätt mysigt.

Godnatt alla.
LOVE




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback