» den godaste äppeldrycken att göra själv

Jag vill helst ta vara på så mycket frukt och bär jag kan när det är säsong och en av mina favoriter är att göra äppeldryck.
Jag använder min saftmaja, och har du ingen sån kan jag bara rekommendera dig att försöka köpa en sådan. Det blir så enkelt att göra saft tycker jag! 
Jag skär äpplen i medelstora bitar med skal och allt och lägger i saftmajan. Det som är bra med det är att man lätt kan använda Till exempel fallfrukt som har lite småskador- dom skär jag bara bort.
Sen brukar jag höfta socker och kanel över äpplena och låta det sköta sig självt tills allt vatten är  borta. 
En del fryser jag ner i små pet flaskor och sparar till julen, det är perfekt att dricka som en ljummen dryck när snön faller ute och man värmer sig vid lite tända ljus :) 



Åh, vad gott det låter!

2020-10-11 // 17:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback